SlideShow




0

Coretan Ramadhan Al-Mubarak





Salam Ramadhan

menahan lapar serta dahaga dari terbit fajar hingga terbenam matahari
anggapan masa zaman budak-budak
dah besar ni tahu pulak bagusnya berpuasa
banyak kebaikannya serta menjana pahala yang lumayan
wahh.. ayatt~

puasa daripada melakukan maksiat
puasa daripada merokok
puasa untuk kuruskan badan(padahal dah kurus)
puasa untuk berjimat-cermat(makan sekali je)
syukurlah aku dilahirkan sebagai sorang Islam

kata puasa, maka terkenang ketika berpuasa dengan Hausemate
rindu saja sehingga tak terhingga
ahli kolej katakan
hidup tanpa keluarga dan berdikari sendiri

terkenang bila tiba waktu berbuka
serumah merempit kebazar Ramadhan yang berdekatan
cari juadah berbuka puasa sehingga tawaf berkali-kali
sampai makcik tukang jual kenal kami

tiba dirumah kotak rokok dicarinya
haihh~ hidup sebagai perokok tegar katakan
berbuka secara beramai-ramai
seronok, 2 ronok, 3 ronok dan beronok-ronok

terkenang pula bila waktu bersahur
yang mana jadi "musang", itulah jam loceng kami
menu sahur, Sardin dan telur dada
chef nya tahu respi tu saja
apakan daya

tapi aku bersahur hanya beberapa keping roti saja
dan segelas air milo atau susu
maklumlah, penyakit apa ntah hidap perot aku
makan yang berat-berat, maka esok pagi mula lah mencari toilet
lalu, bersahurkan roti saja.

kadang-kala, tak bersahur pown
dan kadang-kala, bersahurkan rokok saja
dah menjadi kebiasaan menjadi Nurhisham Rahmat ni
bak kata orang, senang dibela :)

wah rindunya nak berpuasa dengan hausemate aku
rindu akan gelagat hausemate aku setiap detik
Aliff
sentiasa memastikan hausematnya puasa, kalau tak puasa ceramah akan diberikan scara percuma
kadang-kala jadi tukang masak yang berjaya XD
Mahfuz
puasa sambil berdaet. jaga badan katakan.
kalau aku tak puasa, jelingan sinis yang tajam aku akan terima dari beliau :D
Amer a.k.a Mat ROck
wahhh~ ini tok dalang.. kadang-kadang aku tak puasa gara-gara beliau.
kalau istilahnya, memanjang datang bulan.
tapi puasa tetap puasa, ponteng tu tetap ponteng. Istilah beliau =,="
sampai aku pown terikut-ikut dengan beliau
Nizam a.k.a TOk Ajie
gelaran TOk aji, akhirnya kecundang dengan ajakan Mat Rock..
tidur sepanjang hari.. time berbuka je beliau bangon.
tapi seronok berpuasa dengan beliau
Hebat tak Hebat O_O"
Mirul a.k.a Pakya
puasa Full saja.. selalu ajak ke tarawikh, tapi kadang-kala aku ni malas
HUHU~ maaf ya Pakya XD itulah Pakya, kalau gadis nak carik calon suami, cari Pakya okeyy ?? kachak pown kachak~ HEHE~
Apiz Mista
jam loceng kami bila nak bersahur. cukup masa beliau berbunyi
tapi kadang-kala beliau kalah juga dengan katil kesayangan beliau XD
Jazli a.k.a Kotang
bulan puasa ke, bulan biasa ke bagi beliau tetap sama
bila berhadapan dengan laptop, waktu makan tak ingat langsung
tak hairanlah beliau ni berpuasa penuh. senang bela beliau ni ^-^

Rindunya pada meraka
aku juga ingin ucapkan Selamat Berpuasa pada mereka
rindukan masa berpuasa beramai-ramai
kenangan berpuasa di rumah bujang tak akan dilupakan

dan juga kepada kamu yang mengenali saya
semua umat Islam di serata tempat
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK
ikhlas dari saya



0

Penunggu Teragung

"Ding Dong~"
bunyi mesej alert H/P aku
terkenja-kenja membelek siapa gerangan yang menghantar mesej tersebut
hati berkata "mesti Dia yang mesej"

tiba di H/P tersebut, "ohh, OK. awak yang mesej rupanya
terima kasih sebab awak sentiasa mesej saya
awak tak jemu-jemu mesej saya dan hiburkan hati saya
awak sentiasa hantar MMS yang cantik-cantik dekat saya"
terima kasih awak :) [MAXIS]

di sebaliknya~

hati agak hampa
manakah beliau ni ??
senyap tanpa berita dan khabar
rindu aku tetap rindukan kamu





kemudian~

"DingDong"
sekali lagi ia berbunyi-bunyi
kali ni mesti beliau yang mesej
lalu mencapai H/P di meja sebelah

=,=" "ohh, sahabat mesej bertanya khabar"
"ohhh, sahabat mesej ajak melepak"
"ohh, sahabat mesej mahu bertanyakan sesuatu"
lain yang di pinta, lain pula yang dapat

manakah beliau nie ??
penah aku menunggu sepanjang hari
haihhhh~

" awak, saya tak kesah kalau awak diamkan diri
saya tahu apa yang awak buat dan awak tak akan curang
saya percayakan awak, awak taw ??
tapi, saya tak paksa awak okeyy ?? "

cuma, saya nak cakap saya RINDU sangat kat awak~

menunggu tanpa mengira masa dan tempat
datang RINDUnya tanpa di undang
harapan jangan di harap sangat
sang penunggu tetap menunggu
walau khabar dan berita tidak diterima

tapi bila penampakan "cahaya" lalu tetap bersyukur
kerana sang penunggu pasti yang dirinya di RINDUi jua


credit to:
SIAP_Lova <3
2

ITS ALL ENDS~ Harry Potter and The Deathly Hallows

punyalah minat gila cerita ini
aku sanggup habiskan 11 tahun untuk katamkan cerita ini
"kenapa tak beli novel jek ??"
ohh, saya tidak suka membaca
hehe~

7.15 minit malam 14-JUly-2011 sehingga pukul 9 malam
maka, aku tamatkan cerita ni di TGV Cinemas di Wangsa Walk
seronok dan aku kasi 5 bintang
hehe~

Bermula dari Chapter Pertama iaitu pengenalan cerita Harry Potter
Harry Potter and Sorcerers Stone




kemudian chapter kedua Harry Potter iaitu
Harry Potter and The Chamber Of Secret




kemudian chapter ketiga Harry Potter iaitu
Harry Potter and The Prisoner Of Azkaban
mengisahkan tentang Sirius Black iaitu Harry Potter's Godfather





kemudian chapter ke empat Harry Potter iaitu
Harry Potter and The Goblet Of Fire
chapter inilah Lord Voldemort di hidupkan kembali




Harry Potter dirancakkan sekali lagi dengan chapter ke lima iaitu
Harry Potter and The Order Of Pheonix
aku suka chapter ni sebab ada babak menarik iaitu
Albus Dumbledore VS Lord Voldemort




kemudian chapter seterusnya mengisahkan Severus Snape iaitu
Harry Potter and The Half Blood Prince
korang mesti ingat Snape ni jahat kan sebab dia bunuh Dumbledore ??
korang tunggu jekk nanti !!




kemudian pengakhiran cerita Harry Potter yang di bahagikan kepada 2 bahagian iaitu
Harry Potter and The Deathly Hallows Part 1






dan penutup cerita bersiri Harry Potter iaitu
Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 (Its All Ends)




aku ceritakan serba sikit cerita ni
selebih nya kamu tengok lah sendiri kat wayang tu
ahaha~
tapi memang Syok mengamcam !!
Sedih pown ada jugakk !!
yang penting GEMPAKKKKK !!!!

ni ada serba sedikit poster yang aku ambil dari Harry Potter Oficial Facebook Page




Harry Potter
Hero dalam cerita ini
anak kepada James Potter and Lily Potter
Godfather Sirius Black
kalau korang nak tahu dia ni kalau tidak jadi anak Severus Snape
HAAA~ pelik kan ?? tengok sendiri lah !!




si Geneus Harmione Granger
Kawan baik Harry Potter dan girlfriend Ron Weasley




si Wicked !! "Bloody Hell" tu jela ayat yang dia suka sebut !!
Ron Weasley, seorang yang kelakar dan girlfriend kepada Harmione
serta rakan perjuangan Harry Potter untuk menentang Lord Voldermort




Neville Longbottom
agak pelik nama nya tapi dia ni seorang yang taat pada rakannya
agak lurus bendul tapi seorang yang berani
dialah musnahkan Horcrux yang terakhir iaitu Nagini (ular kesayangan Lord Voldemort)




Lord Voldemort or Dark Lord
watak antogonis dalam filem Harry Potter ni
seorang yang jahat dan bencikan kebahagiaan
dia dan kuncu-kuncunya wajib musnahkan Harry Potter sebelum Harry Potter musnahkan nya




Bellatrix Lestrange
kuncu-kuncu yang taat pada Lord Voldemort
kenapa aku cakap taat, sebab dia sorang je yang patuh pada Voldemort
yang lain hampeh. hehe~
aku paling suka watak Bellatrix ni
kejam tapi comel
ayat yang aku suke ("I killed Sirius Black, come to get me")
haha~ comel~





pelakon terhebat Severus Snape
mati-matian aku ingat dia jahat sangat
rupa-rupanya dia baik dan Harry Potter & Voldermolt pon tertipu dengan lakonan dia
dia penah bercinta dengan Lily James iaitu emak Harry Potter sejak kecil lagi
kemudian Lily jumpa James Potter dan terus kahwin
hancur hati Severus Snape
sebab itulah Severus Snape benci Harry Potter
tapi lihat cerita aku kat bawah ni, korang akan tahu bertapa baiknya Snape ni

sinopsis



Di sinilah semadinya Elf Bebas yang banyak membantu Harry Potter dan rakan-rakannya
nama beliau Dobby dan beliau sangat comel




Harry Potter bertanyakan soalan dan bertanya tentang kayu sakti yang beliau rampas dari kuncu-kuncu Voldermort termasuk Bellatrix
Olivander juga seorang yang pakar membuat kayu sakti
beliau juga menyimpan serba sikit mengenai Eldest Wand iaitu Items Deathly Hallows



lucu babak ni
Harmoine dan Ron Weasley berlakon jadi Bellatrix dan kuncu-kuncu Voldemort
beliau nak ke Vault Bellatrix untuk mendapatkan Horcrux seterus nya
jadi Harmoine terpaksa menjadi Bellatrix yang agak "gedik-gedik jahat" tu




Merlin Dumbledore iaitu adik kepada Albus Dumbledore juga turut membantu Harry Potter dalam misi menghapuskan Lord Voldermort
beliau bantu Harry untuk masuk ke Hogwat untuk mencari Horcrux seterusnya




babak ini Harry Potter telah kantoikan Snape yang bunuh Dumbledore kepada semua professor dan pelajar di Hogwart




the Aura atau Dumbledore Armys berkumpul untuk menghapuskan Severus Snape termasuk professor Hogwart turut membantu




Snape berjaya melarikan diri dan babak seterusnya Snape berjumpa dengan Vondermort lalu Vondermort membunuh Snape kerana Snape menipu Vondermort
pada masa yang sama, Harry dan rakan-rakannya nampak perkara yang berlaku
setelah, Vondermort beredar Harry dan rakannya membantu Snape
pada masa itu lah Snape ceritakan segala-galanya kepada Harry Potter
Snape bunuh Dumbledore atas kehendak Dumbledore untuk membantu Harry Potter
Snape jugak menceritakan kisah silam nya kepada Harry mengenai Lily Potter
akhirnya Snape mati dan sangat menyedihkan





Prof. McGOnnal menjampi untuk melindungi Hogwart
beliau juga menyeru askar Hogwart yang dibuat daripada batu
hebat jugak Prof. McGonnal ni.







"mereka" bersiap sedia berhadapan dengan tentera Vondemort
akhirnya pelindung jampian itu musnah juga dan akhirnya tentera Vondermort berjaya menyerang masuk ke Hogwart
pentempuran hebat berlaku antara Hogwart's Armys & Vondemort's Armys

pada masa yang sama, Vondemort menyeru Harry Potter ke Rimba untuk berlawan dengan Vondemort
jika Harry tidak hadir ke rimba tersebut, semua rakan dan penghuni di Hogwart dan negara itu akan mati



Vondemort sangka Harry tidak akan datang tapi beliau datang jua
maka, slogan vondemort yang aku tunggu-tungu selama ni keluar juga
"Harry Potter, the boy who lived, come to die"
Harry Potter mati di situ juga kerana terkena spell Avra Kadabra oleh Vondemort




Narcissa Malfoy, emakkepada Draco Malfoy sedang memeriksa Harry yang terlantar di tanah untuk menentukan beliau mati atau tidak
hasil nya, Harry Potter masih hidup atas bantuan Rescuration Stone yang dimiliki oleh Dumbledore lalu dihadiahkan kepada Harry sebagai wasiat beliau selepas beliau mati.
Narcissa menipu Voldemort dan Vondemort percaya Harry telah mati




Vondemolt dan tentera nya ke Hogwart untuk menunjukan bahawa beliau berjaya membunuh Harry dan mayat nya di dukung oleh Hagrid di belakang sana
tapi Vondemort tertipu apabila Harry bangun lalu menyerang Vondemort kali kedua apabila mendengar kata-kata semangart Naville.
Maka pertarungan Hogwart dan Vondemort berlaku buat kali kedua




wajah bangga Naville yang sedang gembira apabila beliau tahu Harry masih hidup dan sedia menyerang Vondemort.
beliau juga berjaya membunuh Nagini, ular peliharaan Vondemort iaitu Horcrux terakhir




sedih apabila Remus dan isteri terkorban dalam pertempuran besar itu
Fred iaitu kembar Geoge juga terkorban dalam pertempuran antara Hogwart dan Vondemort
sangat menyayat hati



Molly emak kepada Ron Weasley dan Ginny Weasley berjaya menewaskan Bellatrix
hebat jugak makcik ni~




pertarungan hebat antara Harry Potter dan Lord Vondemort
akhirnya apakah akan terjadi ??
ada orang kata dua-dua mati ada orang kata Harry hidup dan Vondemort mati
nak tahu tengok sendiri^^