SlideShow




0

call me when you're sober

luar tajuk posting dalam English
isinya posting dalam Bahasa Malayu
tak apa , bukan tak sengaja , tapi sengaja
Bahasa Melayu tu kan indah
kalau tulis dalan English pown macam lah korang nak baca

apasaja lah
orang kata lain , dia sebut lain
macam entry aku kali ni
tengok luar English , tengok dalam Bahasa Melayu
apa yang aku cuba katakan ni , "itulah Melayu"

panggil saya ketika awak "mabuk"
itu lah maksud nya
bila kita mabuk , "TENANG" jadinya
kenapa ketika mabuk ?

waras jadi tak waras
ingat jadi lupa
susah jadi senang
benda burok jadi benda baik
"asalkan boleh" bak kata perpatah




alangkah bagosnya kalau kita "mabuk"

orang sekiling tak akan mengganggu kita
kerja tak perlu buat
tak perlu menepati masa
buat sesuka hati tanpa orang marah
tak perlu mengikut peraturan serta displin
hati dan perasaan orang tak perlu ambil kisah
"buat" selagi ia boleh "buat"




bukankah itu semua yang kamu mahu ?
tentu seronok jika berlaku
tapi sekarang ni bukan dah berlaku ke ?
dan apa kaitan "itulah Melayu" ?

0 comments:

Post a Comment