SlideShow




0

Tunggu sekejap !

tunggu sekejap atau tunggu selama-lamanya ?
hampir setahun aku "single"
terfikir jugak , ingin mencari calon
tapi siapa la tu ??

bukan tiada calon
ade saja calon nya
cume kene la memilih
tak nak sejarah kembali buat kali ke 3

siapa calon nya ?
jika kalian masih ingat lagi post sebelum ni lalu kalian akan tahu
tapi nama nya di larang sebut !

pada yang tak sempat baca tak ape
masih ade peluang lagi
Click sini

tapi akhirnya hanya seorang saje akan menjadi pemilik hati
wekkk ! geli pulak rasenye ! haha~


kami masih belum "declare" pape lagi
yang pasti beliau "single"
mencuba memetik bunga yang berkembang
tapi kena menunggu dan terus menunggu !

kami kenal sudah lama
cuma , jarang berhubung saja
hampir 2 tahun kami kenal
kenal dari mana itu adalah rahsia

beliau sangat baik serta "caring"
suke merenung wajah kiut miut beliau
suke sangat cara & sifatnya
cuma . . .

berhubung tu memanglah berhubung
bersayang tu memanglah bersayang
cuma aku rasa aku pula yang syok sendiri
ibarat orang yang bertepuk sebelah tangan

walaupun kami saling berhubung
ber"sayang-sayang"
masing-masing beri "respond" yang baik
tapi hakikat nya , aku masih dibelenggu Tanda Soal .

adakah aku ade kekurangan ?
adakah aku layak untuk beliau ?
adakah aku punyai kesalahan yang tersirat dalam diri sendiri ?
adakah aku masih belum memenuhi syarat kehendak die ?
atau adakah beliau masih belum sedia untuk bercinta ?

sekilas pandang memang lah remeh-temeh
tapi pada aku sangat bercelaru
adakalanya kerja jadi "membabi buta"
macam ada yang tak kena

apakah ini ?
di lamun perasaan rindu .
rindu yang di lambung ombak
terhuyung hayang yang goyang


tentunya perasaan ni tak lama
takut ditunggu lama , pudar jadi nya
merana dan melepas peluang yang ada pula
maka aku pun terus menunggu kembangan bunga seterusnya

bila ber"message" , soalan yang sama di tanya
bila di imbas persoalan yang lama , lupa jadinya
bila menghubungi , tak berkata apa-apa
bila ditanya "awak suka saya?" , topik lain di tukar oleh nya

pelik tapi benar
kalau suka , kenapa melarikan diri ?
takot kisah dulu kembali membunuh hati ?
sampai bila nak bersunyi sepi ?

tapi , hati ni tetap menunggu
cuma risau angin beralih kearah yang lain pula
jangan tumpahkan air mata kerana sepi
burok serta hodoh jadinya





maka itu , tunggu dan lihat saja
jika tiada khabar serta berita
tak akan menunggu lagi
mencari arah mata angin seterusnya

bukan tak nak menunggu
tapi terpaksa
semakin hari semakin sepi
masa semakin singkat

menentang status yang masih single
mengharap tu jangan sama sekali
tak mahu bertepuk sebelah tangan
nanti lain pula jadi nya

0 comments:

Post a Comment