SlideShow




0

Bisik-bisik hati



apakah hari ini merubah aku daripada hari-hari yang lain ?
aikk , kenapa kau kata bergitu ?

ntah lah
aku tak tahu kenapa
semakin hari semakin keliru
apakah ini salah aku ?

lalu hati kau berkata "jangan pendam , luah kan segalanya"
kenapa perlu di simpan ?
tak takot hati jadi melarat ke ?


hurmmm~
hati bertanya-tanya , minda jadi rusing , jiwa tidak tenteram
kenapa tiba-tiba hati ni dislubungi huruf "A" ?
mule-mule nye hanya seorang "A"
tapi kini menjadi Dua , lalu menjadi Tiga , kemudian Empat
dan seterusnya Lima !
apakah ini ?

jika ini selalu bermain di minda kau
adakah cinta LIMA SEGI yang berkait huruf "A" ?
dan kau hanya terperangkap di tengah-tengah nya !
kenapa ramai ? sampai macam tu sekali ?

yer !
sekali gus LIMA orang bermain diminda aku !
dan semua nama nya dimulakan dengan huruf "A"
kenapa harus jadi bergitu ?
apakah ini hanya lah ilunasi aku yang tak WUJUD ?

adakah tu yang kau fikir kan selama ni ?
kenapa bertepuk sebelah tangan ?
kenapa harus tunggu ?
menunggu terus sehingga muncul nye "Miracle" ?
bangun dari tidur , buka mata lalu kau pandang kesana
kau akan nampak , hanya SATU saja akan jadi milik kau Sham !
kenapa perlu LIMA ? bukan SATU ?


kerna yg kelima-lima "A" tu la yg selalu aku sangjung !
mereka lah yg menamani aku dalam kesepian
mereka lah menjadi pelita dalam kegelapan
meraka lah menjadi petunjuk jalan jika aku kesesatan
betol kate kau ! hanya SATU saje perlu aku pilih
tapi yang mana SATU ?

jangan ditunggu bulan jatuh keriba
kau ibarat orang hulu masuk kebandar
tak tahu hala kemana dituju
kalau diredah , takot tersesat pula
jadi , berhenti seketika
lalu fikir jalan mana yg sepatutnya dihala
pilih jalan yg betol , bukan yg salah !



jika aku pilih SATU saja "A" yg betol
macamana mereka yg EMPAT "A" tu ?
adakah aku kehilangan mereka ?
adakah aku bersalah pada mereka ?
kalau aku berjaya pilih seorang daripada mereka
bahagiakah aku ?
macamana kalau aku tersilap pilih ?
adakah semua ni berakhir bergitu saja ?

jika berjuang pada perkara yg tidak salah
tapi jika berjuang pada perkara yg salah
adakah kau akan dapat apa yang kau nak pada akhir nye ?
kalau betol la sedemikian , maka mereka perlu menerima seadanye
yg bersalah untuk semuanya adalah mereka yg mengahasut kau untuk juangkan apa yang kau nak tu adalah salah ?
jangan jatuh kedalam perangkap yg ditetapkan oleh kata-kata "anda tidak bersalah."
tapi aku masih mencarik jawapan yang sebenar
huruf "A" manakah yg aku harus dapat !
perkara ni selalu bermain d'minda
tunggu dan lihat hari esok !
hanya "Keadilan membawa Kebahagiaan"

0 comments:

Post a Comment