SlideShow




0

kisah cinta aku ( episod 5)

Janji

hye kawan . maaf kerana blog lambat update . bzy ngan project & assignment la . nyway , today aku nak sambung cerita cinta aku . maaf kerane bwt anda menunggu . !

  • lokasi : masih di Penang
  • mase : 1-2 pagi mcm tu
  • tarikh : 21 Dec 2009

setelah lazaf kapel d'ungkap kan . maka kami d'istiharkan sebangai pasangan kekasih . aku dgn hati yg gembira sehingga tak t'kate akhr nye mnjadi sbahagian dlm hidup "DiE" . aku tidak sesekali mnyesal pown terima "DiE" sbagai kekasih . bg aku , "DiE" la jantung aku , "DiE" lah nafas aku , "DiE" la dunia aku , "DiE" la jambatan ntokk aku k'seberang sungai yg dlm & "DiE" la segala2 bg aku .

dan , waktu yg tak kan aku lupe kan , kami pergi kesebuah pantai lg , disana aku d'interview macam2 . waktu tu , kami berlakon sebangai org yg br kenali . agak kelakar tp sgt bermakne bg aku . kami pura2 tak kenal , then kami terserempak berjumpe lalu menjadi kawan . dalam waktu itu la aku d'hujani dgn pelbagai soalan . ! ahaha . agak tergamam aku ketika itu sbb waktu tu la kami luah kan perasaan samada perasaan puas hati & tidak puas hati . kami bercerita serta memberi pendapat .....

DiE : hye . ! sorang jek ? tggu sape kat sni . ?

Aku : hye . yup , sorang jek . ta tggu sape2 pown . u ? dr mne nie & bwt ape kat sni ?

DiE : ohh . ta bwt pape . saje je jalan2 ngan sorang2 . i dr umah . hurm . i suke la tgk u . da b'punye ke blom . ?

Aku : erm . suke tgk i ? knape plak ? huhu . i sudah b'punye . br je declare kapel td . tp lover i da blik . u ?

DiE : ohh yeke ? tape ke kalw kite b'kwn , takowt lover awk marah nt . i pown br je declare kapel td . tp lover i da blikk jugakk . kite mcm ade persamaan je kn ? hihihi .

Aku : realy ? congrats . taw tape . ! mcm ade persamaan je . so mcm mne ngan lover u tu ? ok ? msti die untung dpt u kn . i tgk u ckup sempurna . hehe .

DiE : hurm . ntah la , lover i ni baek sgt , die romantik , i suke ngan die . tp ape yg i tak suke die ni mcm tak serius dlm relationship kami sekrang ni . walupun br je declare kapel , i tkot kalw die tipu i ke ape .

Aku : laahh . kenape ckp mcm tu . ? u ta caye kat die ke . ?

DiE : bkn tak caya , kalw die btol2 serius , knape die masih simpan gmbar ex lover die . ? knape die ta tukar name i kat hp die ngan name yg special . mcm i , i letak name die kat hp i "BiE" . tp die letak name i kat hp die ms_____(ms tu Myspace) . mcm ta alert or ta excited dlm relationship kami . bg i bende i bkn la bende simple or wat ever , bg i bende ni yg menunjuk kn die btol2 hanya ade i & alert dgn relationship die skrang ni . lgpown i ngan die da lame pggl BiE & Beby . tp nape die msih gune kn name tu ? gmbar ex die pown same ,kalw da ta ade pape nape simpan dlm hp lg . i ni kuat jeles org nye . i terus terang i ni betol2 kuat jeles & cepat rase jemu dgn org .so kalw bole i ta jemu ngan die & i nk syg kn die sorang je .

ketika itu aku terdiam sebentar . adess . aku pown ta terpikir , aku rase mcm bersalah je kat die . hati aku macam ta ikhlas je ngan "DiE" . lalu aku pown berkate . . .


Aku : hUrm . i ta taw nk kate ape la . myb die t'lupe or ta sengaja . u jgn la fikir lain kat die , i percaya , die msti syg gile kat u . i dpt rse kn k'iklhlasan die . walaupun i ta pnh jmpe or knl die , tp i dpt rase kn , die syg kan u dgn sepunuh ati die . caya lah .

DiE : i pOwn hope mcm tu . i ta nak die permainkan perasaan i sebab i pownda syg die sgtSGT .

Aku : tape okeyy . ! u jgn risau . kalau u fikir negative pd die .

setelah itu ,kami pown borak seperti biasa , alangkah indah nye ketika itu aku bersama "DiE" . sejak kami kapel , aku b'janji ngan "DiE" yang aku cube jadi orang yang setia . hanya "DiE" saje yang aku cintai . aku akan jaga "DiE" dgn sepenuh hati yang tulus . ibarat kain yang putih , aku cume mencorak kan nye dgn cantek . insyllah . ! hehe . jiwang tol ayat . " kalw bole , dlm hp i ni i nk ade no u sorang je . jujur la ngan i , jgn main kang perasaaan i " . " i syg kan u " . tu yg "DiE" kate kan pada aku . tersentuh hati pown ade . aku nmpk die btol2 ikhlas ngan aku . kalw aku ingkar dgn janji "DiE" , maka aku la org yg harcur kan harapan "DiE" . aku cube berjanji ngan "DiE" . aku ta kn lupe kan hati "DiE" . insyllah . !


lame kite borak , mcm2 janji kami buat sampai tak sedar jam menunjuk kan pukul 3 pg . hehe . kami pown beredar dr tempat tu . "DiE" bawak aku tempat makan kat nasi lemak liverpool . "DiE" ckp tempat tu best , so aku pown try la . best & sedap . abes makan kami pown pulang . masa nk pulang tu , aku rase hati aku betol2 berat nk tinggal kan die , mane la taw kan , mybe time tu first and last time kite jumpe . mybe ta kan jumpe dah . sayu hati ni jugakk . "u jage diri btol2 ok . ? ingt janji2 kita taw . kalw ade paper text i oke . u jage diri btol2 . " tu lapesanan aku kat "DiE" seblom die beredar . so , "DiE" pown pesan yang same kat aku . aku rase sayang sangat kat "DiE" . ta boleh gambar kan rase sayang aku kat "DiE" . hehe . jiwang lg . ! so , "DiE" pown berdar dr situ ntok pulang kerumah . da sampai uma "DiE" text , text punye text sampai tertido . huhu . bergitu cite nye . nt aku sambung lagi episod seterus nye ok . bubye . !

0 comments:

Post a Comment